Projekt rekonštrukcie budovy OcÚ

Času dosť
V našej obci sa externé zdroje financií čerpajú málo a veľmi pomaly. V roku 2024 sa realizoval len jeden malý projekt za 10 000 €, ktorý nakoniec prekročil rozpočet o viac ako 70 % a jeho realizácia trvala deväť mesiacov.
Päť zamestnankýň nášho obecného úradu sa sťažuje, že majú toho veľa a nestíhajú. Navyše im na úrad chodia ľudia, aby si vybavili svoje veci - bránil zamestnankyne zastupujúci starosta.
Keď sa však človek pozrie do vedľajších obcí, zistí, že tam to funguje. Ktovie, ako je toto možné?
Veľké Leváre
Veľké Leváre majú 3 751 obyvateľov, čiže dvakrát toľko ako má Záhorská Ves. Na obecnom úrade by teda mali mať dvakrát toľko zamestnancov ako máme my - a aj tak by nemali stíhať, že?
Lenže vo Veľkých Levároch majú prednostu, k tomu šesť referentov a jednu pracovníčku stavebného úradu. Spolu osem ľudí.
Priemerná doba od odoslania žiadosti o financie po samotnú realizáciu jednotlivého projektu je pol roka. Podľa záverečného účtu za rok 2023 realizovali spolu osemnásť projektov (v priemere 1,5 mesačne) v celkovej hodnote 2 745 648 €.

záverečný účet za rok 2023

Záhorská Ves
V Záhorskej Vsi sa v roku 2023 realizovali tieto projekty:
- rekonštrukcia vybavenia kuchyne CVČ 2 000 €
- rozšírenie kapacity triedeného zberu komunálneho odpadu (vozidlo Piaggio a zberné nádoby)
- rekonštrukcia ústredne obecného rozhlasu
https://www.zahorskaves.sk/data/page/zahorskaves.sk/25809/konsolidovana-vyrocna-sprava-2023.pdf
Aktuálne sa rieši sedem projektov (viaceré z nich už niekoľko rokov):
- rekonštrukcia historickej budovy obecného úradu
- rekonštrukcia čističky odpadových vôd
- rekonštrukcia multifunkčného ihriska
- rekonštrukcia a zateplenie budovy základnej školy
- zateplenie budovy materskej školy
- zokruhovanie vodovodu
- rekonštrukcia detského ihriska Slniečko
Na projekt rekonštrukcie budovy obecného úradu bol bývalý starosta veľmi hrdý. Niekoľkokrát na obecnom zastupiteľstve zdôrazňoval, že na tento projekt on osobne pre obec vybavil na BSK peniaze.
Ktoré sme však nakoniec nečerpali a projekt ani po dvoch rokoch ešte nebol zrealizovaný. Snáď to stihneme do konca roku 2026.
Zasadnutie OZ 14.3.2023

Zasadnutie OZ 18.4.2023
V rozpočtovom opatrení č. 2/2023 boli uznesením č. 34/2023 schválené financie na prípravu projektovej dokumentácie na zateplenie OcÚ vo výške 5 640 €.

Zasadnutie OZ 12.9.2023
V rozpočtovom opatrení č. 4/2023 bolo uznesením č. 99/2023 schválené navýšenie financií o 7 860 € na prípravu projektovej dokumentácie na zateplenie OcÚ + elektroinštalácia, čím sa celková cena dostala na 13 500 €.
Pán poslanec Meňhart na zasadnutí upozornil starostu obce, že znova objednal projekt, na ktorý nemal rozpočtové krytie. To sa nemá diať, pretože o čerpaní peňazí z obecného rozpočtu rozhodujú poslanci a to dopredu, nie až dodatočne.
Ako si prečítate nižšie, na starostu obce to nemalo žiadny účinok.

rozpočtové opatrenie č. 4/2023

Uznesenia Rady partnerstva pre integrovaný územný rozvoj Bratislavského kraja na roky 2021-2027 18.12.2023

Zasadnutie OZ 19.12.2023
Bývalý starosta referoval o schválení financií na rekonštrukciu budovy OcÚ vo výške 572 000 €. V zázname od 51. minúty, oplatí sa to vypočuť: https://www.youtube.com/watch?v=Xhd0V0Sxjys&t=3537s

Zasadnutie OZ 8.2.2024

25.3.2024
Dobrý deň,
na zasadnutí OZ, ktoré sa konalo 8.2.2024, oznámil starosta obce, že na základe vyhotovenej projektovej dokumentácie by malo byť v obci zrelizovaných sedem projektov. Jeden z nich má byť rekonštrukcia budovy OcÚ za 572 000 €.
Na základe zákona č.211/2000 žiadam o tieto informácie:
1. Z akých zdrojov má byť tento projekt realizovaný?
2. Kedy obec o tieto zdroje požiadala?
3. V akom stave pripravenosti je tento projekt (architektonická štúdia, dokumentácia, ohlásenie stavby/stavebné povolenie...)?
Požadované informácie prosím zaslať na (mailová adresa)
Anna Miškerníková (adresa trvalého bydliska)

4.4.2024

9.4.2024

Voči tejto odpovedi som sa 12.4.2024 odvolala, pridávam sem časť odôvodnenia.
K odpovedi na otázku č 3.
- UZN Č. 99/2023 znie: Obecné zastupiteľstvo obce Záhorská Ves - schvaľuje - zateplenie OCÚ + elektroinštalácia - projekt vo výške 7 860,- € do Rozpočtového opatrenia č. 4/2023
Pre firmu ARCHIX, s.r.o. sú na webstránke obce zverejnené tri platby:
EVČ 419 2 220,00 € Projektová dokumentácia/zateplenie OÚ
EVČ 648 3 420,00 € Projektová dokumentácia /zateplenie OÚ/
EVČ 747 7 860,00 € Projektová dokumentácia /elektroinštalácia OÚ/
Pre firmu MASPLAN s.r.o. je na webstránke obce zverejnená platba: EVČ 605 2 520,00 € Projektová dokumentácia /Vykurovanie v budove OÚ/
Na čiastkovú projektovú dokumentáciu teda bolo uhradených o 8 160,00 € viac, ako schválili poslanci obecného zastupiteľstva. Celkovo bolo za tieto tri projektové dokumentácie (na zateplenie, elektroinštaláciu a vykurovanie) vyplatených 16 020,00 €.
K odpovedi na otázku č. 4
- nedostala som odpoveď, ktorý z poslancov pripomienkoval projekt rekonštrukcie a v akom štádiu rozpracovanosti projektu to bolo.
K odpovedi na otázku č. 5:
- na webstránke obce má objednávka 26/2023 popisok Projektová dokumentácia zateplenie OcÚ, objednávka samotná zverejnená nie je.
Ďalej z odpovedí nie je jasné, či tieto tri projektové dokumentácie (na zateplenie, elektroinštaláciu a vykurovanie) spolu tvoria dokumentáciu na rekonštrukciu budovy OcÚ, ktorá má byť v celkovej hodnote 572 000 € a v projektovom zásobníku je označená ako "Obecný úrad, obnovenie historickej budovy a zlepšenie energetickej hospodárnosti".
Nedostala som tiež odpovede:
- kedy poslanci OZ rozhodli o finančných prostriedkoch v celkovej výške 16 020 €, z ktorých boli tieto tri projektové dokumentácie (na zateplenie, elektroinštaláciu a vykurovanie) hradené?
- ktorý z poslancov pripomienkoval projekt rekonštrukcie a v akom štádiu rozpracovanosti to bolo?
- kde je zverejnená zmluva na vypracovanie projektu na rekonštrukciu budovy OcÚ vo výške 572 000 €?
17.4.2024

(K neposkytovaniu informácií zo strany nášho OcÚ som nakoniec podala na Okresnom úrade v Malackách dva návrhy na priestupkové konanie. Jedno je už ukončené, bývalý starosta bol uznaný vinným. Druhé priestupkové konanie ešte beží. Po konečnom rozhodnutí sem pridám o tom článok.)
Zasadnutie OZ 23.4.2024

24.4.2024
Hláška na obecnom zastupiteľstve: "Projekty sú k nahliadnutiu na stavebnom úrade OcÚ..."
No hádajte, kde som na druhý deň bola ;-)


Nebudem tu pridávať všetky fotky, čo som si spravila, je toho veľa. Ak má niekto záujem o ďalšie, stačí dať vedieť (kontakt na lište vľavo dole). Alebo sa môže prejsť v úradných hodinách na obecný úrad a pozrieť si projekt osobne :-).



19.6.2024 bola zverejnená zmluva s ARCHIX
Po zmene na starostovskej stoličke obecné zastupiteľstvo rozumne usúdilo, že s projektami potrebujeme externú pomoc. Zastupujúci starosta dostal od starostov iných obcí odporúčanie na firmu INSUCCOR s.r.o.
z Banskej Bystrice.
Po informatívnom stretnutí so zástupcom firmy pánom Margečiakom bola 23.10.2024 podpísaná zmluva o vypracovaní žiadosti o nenávratný finančný príspevok na projekt rekonštrukcie budovy obecného úradu. Zmluva bola zverejnená 31.10.2024, jej účinnosť je od 1.11.2024.
Vypracovaný projekt bolo potrebné doplniť o bezbariérovosť a alternatívne energetické zdroje, aby spĺňal podmienky výzvy Slovenskej energetickej a inovačnej agentúry (SEIA), kam pán Margerčiak odporučil projekt podať.
Celkový rozpočet na rekonštrukciu budovy sa tak navýšil na 741 000 €.
Zasadanie OZ 19.11.2024

Zasadanie OZ 12.12.2024

Zasadanie OZ 28.1.2025

29.1.2025 FB profil SIEA

Ale ani druhý termín podania sa nakoniec nestihol, lebo hasiči nesúhlasili s umiestnením plošiny pre imobilných občanov na schodište, pretože by sa tak v prípade požiaru komplikovala možnosť úniku z poschodia. Protipožiarny plán teda nedostal pečiatku a projektovú dokumentáciu bolo treba upraviť znova.
Koľko nás to zatiaľ stálo?
8.6.2023 ARCHIX, s.r.o. 2 220,00 €
4.9.2023 MASPLAN s.r.o. 2 520,00 €
19.9.2023 ARCHIX, s.r.o. 3 420,00 €
26.9.2023 ARCHIX, s.r.o. 7 860,00 €
22.7.2024 ARCHIX, s.r.o. 33 540,00 €
17.12.2024 ARCHIX, s.r.o. 2 760,00 €
2.1.2025 ARCHIX, s.r.o. 2 760,00 €
7.1.2025 INSUCCOR s.r.o. 3 600,00 €
spolu 58 680 €
Firme INSUCCOR ešte doplatíme 3 600 €, keď bude podaná žiadosť, čím sa celková suma dostane na 62 280 €. Čo je cena tak dvojnásobná oproti tomu, čo je bežné.
Všimnite si však tú sumu 33 540 €. O podpise tejto zmluvy nevedel ani jeden poslanec.
Za obec zmluvu podpisoval bývalý starosta 26.2.2024., za firmu pán Koštiaľ 20.3.2024; zverejnená bola 19.6.2024, čiže deň pred uplynutím termínu na zverejnenie.
Zmluva nebola schválená obecným zastupiteľstvom (o majetku obce rozhodujú poslanci, nie štatutár). Zmluva bola zaplatená 22.7.2024 (deň pred zložením mandátu bývalým starostom), aj keď neboli splnené podmienky zmluvy.
Veľmi podivné, však?
2023


2024

2025

Požiadala som mailom náš obecný úrad o informácie, ako sme na tom aktuálne s projektom rekonštrukcie obecného úradu. Keďže som to neposielala ako žiadosť o informácie podľa zákona č. 211/2000, na odpoveď majú 30 dní. Potom to sem pridám.
Edit 7.3.2025
23.2.2025 Mail s názvom ŽoNFP predloženie SIEA - Záhorská Ves, posiela Michaela Danihelová všetkým poslancom a hlavnému kontrolórovi.
Dobrý deň, dnes sme odoslali na SIEA žiadosť o NFP, ktorú Vám v prílohe zasielam. ŽoNFP NFP401201C581 - Obecný úrad, obnovenie historickej budovy a zlepšenie energetickej hospodárnosti.
Zastupujúci starosta obce Vás žiada, aby ste sa išli do kostola v nedeľu pomodliť aby nám to vyšlo. Pekný víkend
Edit 21.3.2025
20.2.2025 12,45 mail s názvom Projekt rekonštrukcie budovy obecného úradu, adresované pani Vráželovej a v kópii zastupujúcemu starostovi
Dobrý deň, pani Vráželová,prosím vás, môžete mi poskytnúť informácie o stave projektu na rekonštrukciu budovy obecného úradu?
Tento projekt mal byť pôvodne financovaný z Projektu obnovy, kde sme najneskoršie do 18.12.2024 mali poslať Žiadosť o poskytnutie nenávratného finančného príspevku. Poslali sme ju? Ak áno, kedy to bolo?Na zasadnutí OZ, ktoré sa konalo 28.1.2025, zastupujúci starosta informoval, že projekt sa bude do SIEA posielať v druhom termíne. Ten sa tiež nestihol a projekt mal byť odoslaný minulý piatok, teda 14.2.2025. Stihol sa tento termín?
Ako bude podľa upraveného projektu vyzerať obecný úrad po rekonštrukcii? Viem o týchto zmenách:- zateplenie špeciálnym náterom na fasáde od ulice,
- zateplenie polystyrénom na ostatných troch vonkajších stenách,
- nový kotol so zásobníkom na teplú vodu,
- tepelné čerpadlo,
- výmena gamatiek za radiátory,
- v zasadačke podlahové kúrenie a nová podlaha, - sklenená priečka na prízemí,
- bezbariérové wc v priestoroch garáže hasičov,- koberec v kanceláriách na prízemí.
Pýtala som sa na konečnú podobu budovy OcÚ poslancov, nevedeli mi odpovedať. Budú sa realizovať všetky tieto úpravy, alebo niečo z toho bolo z projektu vyškrtnuté? Bolo pridané ešte niečo iné?
Koľko sme doteraz zaplatili za projektovú dokumentáciu k tomuto projektu? Prosím zaslať evidenčné čísla jednotlivých zmlúv.Ďakujem vopred za odpovede.
S pozdravom
Miškerníková
*
27.2.2025 14,19 Katarína Vráželová
Dobrý deň, pani Miškerníková,
Ospravedlňujem sa momentálne čerpám OČR druhý týždeň, na Vaše otázky zodpoviem v čo najbližšej dobe keď nastúpim do práce.
Ďakujem za pochopenie.
S pozdravom a prianím pekného dňa
Katarína Vráželová
samostaný odborný referent
OBEC Záhorská Ves
Hlavná 29
900 65 Záhorská Ves
+ 421 34 778 03 85
+421 902 965 904
katarina.vrazelova@zaho*skaves.sk
*
*
1.3.2025 10,19 Anna Miškerníková
Dobrý deň, pani Vráželová,
ďakujem za informáciu, počkám. Otázky som neposielala ako žiadosť o informácie podľa infozákona, takže máte čas na odpoveď 30 dní :-).
Prajem skoré uzdravenie,
Miškerníková
*
12.3.2025 12,06 Anna Miškerníková
Dobrý deň, pani Vráželová,
včera som si v obecnej aplikácii prečítala oznam o získaní NFP k projektu rekonštrukcie budovy obecného úradu, kde sú uvedenú viaceré informácie, o ktoré som vás poprosila. Takže zostávajú už len tieto otázky:
Tento projekt mal byť pôvodne financovaný z Projektu obnovy, kde sme najneskoršie do 18.12.2024 mali poslať Žiadosť o poskytnutie nenávratného finančného príspevku. Poslali sme ju? Ak áno, kedy to bolo?
Na zasadnutí OZ, ktoré sa konalo 28.1.2025, zastupujúci starosta informoval, že projekt sa bude do SIEA posielať v druhom termíne. Ten sa tiež nestihol a projekt mal byť odoslaný minulý piatok, teda 14.2.2025. Stihol sa tento termín?
Túto otázku upravujem na: Kedy bol projekt do SIEA zaslaný? Mám informáciu, že projekt bol vrátený pre nesúlad medzi rozpočtom a projektovou dokumentáciou. Kedy bol projekt po oprave zaslaný do SIEA druhý raz?
Koľko sme doteraz zaplatili za projektovú dokumentáciu k tomuto projektu? Prosím zaslať evidenčné čísla jednotlivých zmlúv.
Otázky som vám posielala 20.2., verím, že sa vám podarí odpovedať mi do 20.3.
Ďakujem.
S pozdravom
Miškerníková
*
19.3.2025 9,01 Katarína Vráželová
Dobrý deň, pani Miškerníková,
odpovede na nezodpovedané otázky:
Kedy bol projekt do SIEA zaslaný?
Dňa 13.12.2024
Kedy bol projekt po oprave zaslaný do SIEA druhý raz?
Dňa 21.2.2025
Koľko sme doteraz zaplatili za projektovú dokumentáciu k tomuto projektu? Prosím zaslať evidenčné čísla jednotlivých zmlúv.
Doteraz bolo za projektovú dokumentáciu zaplatených 52 560 €.
Č. zmluvy 35/2024, plus vytvorené objednávky a cenové ponuky schválené zastupiteľstvom obce.
*
20.3.2025 9,34 Anna Miškerníková
Ďakujem, pani Vráželová.
*
20.3.2025 9,34 Anna Miškerníková
Ešte by som poprosila odpoveď na tú prvú otázku: Tento projekt mal byť pôvodne financovaný z Projektu obnovy, kde sme najneskoršie do 18.12.2024 mali poslať Žiadosť o poskytnutie nenávratného finančného príspevku. Poslali sme ju? Ak áno, kedy to bolo?
Ďakujem.
*
20.3.2025 15,12 Katarína Vráželová
Dobrý deň, pani Miškerníková,
do Projektu obnovy nebol zaslaný.
*
21.3.2025 13,47 Anna Miškerníková
Ďakujem.