Zápisnice zo zasadnutí obecného zastupiteľstva

17.06.2024

Papier veľa znesie 

Občan, ktorý na zasadnutí obecného zastupiteľstva nebol osobne prítomný a nepozrel si ani videozáznam zo zasadania, prečítaním zápisnice dostane neraz (až často)  "mierne upravené" informácie. 

Zápisnice zo zasadaní obecného zastupiteľstva píšu zamestnankyne obecného úradu. Následne ich overuje poverený poslanec - zakaždým iný. Niektorí poslanci pripravený text zápisnice pripomienkujú, niektorí nie.  
Tí pripomienkujúci niekedy dosiahnu zmenu textu smerom k objektívnejšej podobe, niekedy nie. 

Samozrejme, priamym nadriadeným zamestnankýň OcÚ je starosta obce. Nemenovaná zamestnankyňa obce mi raz povedala: "Ja urobím, ako mi starosta obce prikáže." Spýtala som sa: "Aj keď vám káže niečo, čo nie je s kostolným poriadkom?" Odpoveď  som nedostala. 

Hm, hm, rozmýšľam, koľko ľudí sa asi tak dokáže postaviť nadriadenému, od ktorého závisí trvanie ich pracovnej zmluvy, výška platu a odmien?

Ako má vyzerať zápisnica zo zasadania OZ?

Lepšie by bolo pýtať sa, ako nemá vyzerať. Nemajú tam byť gramatické a štylistické chyby,  ani subjektívne postoje a prejavy zúčastnených, ani osobné útoky a urážky, prekrúcanie až vyslovené klamstvá, a rozhodne by nemali chýbať podstatné informácie z rokovania.
V zápisnici proste majú byť len fakty, fakty a zase fakty. 

Rokovanie zastupiteľstva je v zákone č. 319/1990 upravené len okrajovo v ustanovení § 12,  ods. 12: Podrobné pravidlá o rokovaní obecného zastupiteľstva upraví rokovací poriadok obecného zastupiteľstva.

Rokovací poriadok obecného zastupiteľstva obce Záhorská Ves bolo schválené ešte minulým obecným zastupiteľstvom 17.3.2021, s platnosťou od 1.6.2021.  Poriadok je veľmi stručný - má len päť strán - a dodržuje sa vtedy, keď sa to starostovi obce práve hodí. 

https://www.zahorskaves.sk/galeria/file/dokumenty/rokovaci-poriadok.pdf

***

Pre porovnanie: 

rokovací poriadok obce Hlboké (1 030 obyvateľov) 14 strán
https://www.obechlboke.sk/rokovaci-poriadok-oz.html

rokovací poriadok obce Mošovce (1 351 obyvateľov)  19 strán
https://www.mosovce.sk/download_file_f.php?id=1324631

rokovací poriadok obce Hronsek (655 obyvateľov)  19 strán
https://www.hronsek.sk/download_file_f.php?id=733187

rokovací poriadok obce Rad (538 obyvateľov)   22 strán
https://www.obecrad.sk/files/2016-03-30-110917-ROKOVAC___PORIADOK_OBECN__HO_ZASTUPITE__STVA_OBCE_RAD.pdf  

rokovací poriadok obce Ivanka pri Dunaji (7 172 obyvateľov)  26 strán
https://www.ivankapridunaji.sk/download_file_f.php?id=1827763 


Zasadnutie OZ 23.4.2024

Videozáznam: https://www.youtube.com/watch?v=9P2--y4RB5Y&t=1173s
Zápisnica: https://www.zahorskaves.sk/documents/dokumenty29/9063_zapisnica-oz-21-05-2024..pdf


Predsedníčka sociálnej, bytovej a školskej komisie Zdenka Meňhartová po prečítaní správy zo zasadania komisie povedala (v zázname od 0:18:10): Dnes nám ešte pred zasadnutím pristála všetkým v mailoch monitorovacia správa z komunitného centra, ja by som ju potom dala pani Adámkovej, aby ju pripla ako prílohu k zápisnici.

Napriek urgencii monitorovacia správa na webe obce nie je zverejnená dodnes. Môžeme sa dohadovať, prečo asi.  
Každopádne, správu od pána Juríka, vedúceho nášho komunitného centra, si teraz môžete prečítať tu.   


Správa z doterajšieho využívania priestorov v budove KWS

Predmet prenájmu: Časť nehnuteľnosti – prenájom časti nebytové priestory v budove na adrese Hlavná 166, (budova KWS), zapísaného na LV č. 1097, parc.č. 101/2, katastrálne územie Záhorská Ves, o výmere 39,32 m2, pre účely - zabezpečiť vznik a prevádzku komunitného centra (sociálnej služby v zmysle z.č. 448/2008 Z.z. o sociálnych službách). 

4.10.2023 podpis zmluvy o prenájme časti nebytové priestory v budove Hlavná 166 (budova KWS), zapísaného na LV č. 1097, parc.č. 101/2, katastrálne územie Záhorská Ves, o výmere 39,32 m2, pre účely - zabezpečiť vznik a prevádzku komunitného centra (sociálnej služby v zmysle z.č. 448/2008 Z.z. o sociálnych službách).

5.10.2023 prevzatie priestorov, spísanie zápisnice o zistených nedostatkoch v priestoroch, odpis stavu elektromeru.

Úprava a vybavenie priestorov - oprava stien pred maľovaním, príprava na maľovanie a maľovanie, upratovanie priestoru, umývanie okien, nákup potrieb, vývoz odpadu na zberný dvor a podobne. Prebehlo vybavenie priestoru nábytkom. Najvýraznejšie zásahy do priestoru, ktoré prebehli bolo vybudovanie samostatnej presklenej miestnosti na poskytovanie sociálneho poradenstva, inštalácia a kúpa vzduchovej clony. Zakúpili sme taktiež prenosné rampy, aby sme umožnili vstup do priestorov aj občanom odkázaných na invalidný vozík. S úpravami priestorov a vybavením nábytkom pomohlo OZ Najzápadnejšia, poslanci, poslankyne a obyvatelia našej obce. Začo im patrí veľká vďaka. Všetky opravy a úpravy priestorov boli dopredu schválené a vykomunikované s OcÚ Záhorská Ves.

Úkony spojené s registráciou a spustením sociálnej služby KC – schválenie projektu KC Správnou radou organizácie, zmena stanov neziskovej organizácie DEPAUL Slovensko, príprava dokumentácie spojenej so žiadosťou na uvedenie do prevádzky priestorov podanou na Regionálny úrad verejného zdravotníctva v Bratislave, príprava dokumentácie spojenej so žiadosťou o registráciu sociálnej služby podanou na Bratislavskom samosprávnom kraji, príprava dokumentácie na podanie žiadosti o zapojenie sa do národného projektu "Spolu pre komunity" podanou na Implementačnú agentúru Ministerstva práce sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky. Príprava potrebnej dokumentácie pre pracovnú zdravotnú službu Uvedené žiadosti boli úspešne schválené a nadväzovali na seba.

Vďaka zapojeniu sa do uvedeného národného projektu dokážeme vytvoriť a udržať 3 pracovné miesta v obci Záhorská ves, ktoré majú pridanú hodnotu pre našu obec a jej obyvateľov.

Spustenie KC prebehlo 17.4.2024, prebehli už prvé návštevy občanov KC, ktorí využili možnosti poskytovaného sociálneho poradenstva. Do najbližšieho obdobia plánujeme nastaviť systém, ktorý umožní pomáhať deťom s prípravou na vzdelávanie a taktiež vytvárať voľnočasové aktivity.


Zdroje financovania celého projektu KC v období 5.10.23 až 22.4.2024 

Dotácie a granty spolu O EUR a ani nebude žiadna refundácia za uvedené obdobie.

Celý projekt vzniku KC bol v uvedenom období financovaný z vlastných zdrojov organizácie DEPAUL.


Ďakujem pánovi starostovi, obecnému zastupiteľstvu, obecnému úradu a občanom našej obce za veľkú pomoc a podporu.



Zasadnutie OZ 21.5.2024

Videozáznam:  https://www.youtube.com/watch?v=juLj6y4VBxU 
Zápisnica: https://www.zahorskaves.sk/documents/dokumenty29/9063_zapisnica-oz-21-05-2024..pdf


(Za zmienku stojí, že toto zasadnutie sa konalo necelý týždeň po "incidente" , o ktorom je reč v článku Park pri pošte VI.)



(zápisnica, strana 1)
Starosta otvoril zasadnutie a privítal všetkých prítomných príhovorom a prosbou aby všetci začali spolupracovať v mieri, pokoji, priateľstve a aby boli všetci v rámci svojich možností prínosom pre občanov a našu obec so slovami: "Mrzí ma aká tu je situácia, mali by sme si chrániť svoju slobodu a prvým signálom tohto by malo byť toto zasadnutie obecného zastupiteľstva. Odteraz neakceptujem žiadne pochybenia, urážky a podobné osočovanie osôb ani nikoho z nás".

*

Čo povedal starosta v skutočnosti (v zázname od 0:00:40 do 0:02:50):

Starosta: Chcel by som vás tu srdečne privítať a... dnešný program obecného zastupiteľstva by som začal takým otvorením, kde by som už konečne vás chcel poprosiť o to, aby sme začli pracovať, aby sme začli robiť tak, ako máme, aby sme sa k sebe chovali inteligentne... a jak som povedal pred pol rokom, tá Morava stále poteče rovnako, a mali by sme si uvedomiť, že sme tu pre ľudí a preto vás všetkých vyzývam.. aby sme už začli pracovať, neudávať stále, nehľadať len... stále, stále len nejaké zlo a zlo a zlo... a jednoducho to nič neprinesie, mali by sme práve ten pokoj, priateľstvo, trochu lásky a radosti dať do tej práce, pretože máme veľa, veľa úloh, ktoré nás čakajú, a hlavne vás... a myslím si, že tá veľká výzva obecný úrad nový je prvoradá výzva, do toho by sme sa mali všetci zakusnúť a... tak by sa malo pracovať ďalej... týka sa to nielen spoločnosti, ale aj nás v Záhorskej Vsi, pretože tak, ako vyzerá spoločnosť rozbortená, sme aj my tu... a mrzí ma to, lebo taká situácia tu ešte nebola... a myslím si, že máme na tom všetci svoju vinu... a preto by sme si mali chrániť v prvom rade... tú... slobodu, ktorú... ktorú sme tu mali, a teda si to uvedomiť... a... prvý taký signál by malo byť toto zastupiteľstvo, tak verím, že sa podľa toho budete chovať... a... určite ja osobne už nebudem akceptovať nejaké... pochybenia, ktoré... stále a stále ustupovať, to sa už nedá... čiže, prosím vás, uvedomme si to a... ideme ďalej. 


*

Celkom by ma zaujímalo, o akej slobode, ktorú sme tu mali, a ktorú by sme si mali chrániť, starosta hovoril. Žeby o slobode, s ktorou bežne rozhoduje sám podľa seba, bez ohľadu na prospech obce a občanov? 

Tiež je zaujímavá poznámka o tom, že veľa, veľa práce čaká hlavne poslancov. Podľa zákona majú poslanci rozhodovať o základných otázkach života obce (§ 11, odsek 4 zákona č, 369/1990 o obecnom zriadení), o nakladaní s majetkom obce a financiami obce. 
Všetko ostatné je starostova práca, ktorý (hlavne) vykonáva obecnú správu (§ 13, odsek 4, písmeno b) zákona č. 369/1990 o obecnom zriadení).
(Všetky právomoci, ktoré zákon o obecnom zriadení určuje poslancom a starostovi, sú uvedené na konci tohto článku.)

Starosta (alebo ním poverený zamestnanec obecného úradu) má teda v prípade rekonštrukcie budovy obecného úradu na starosti prípravu všetkých dokumentov, ktoré sú na to potrebné (kompletný projekt, povolenia, komunikácia s BSK, cez ktorú ide financovanie, verejné obstarávanie... atď.). Starosta spolu s obecnými zamestnancami má potom vypratať budovu, následne (starosta alebo ním poverený pracovník) zabezpečovať  dozor nad prebiehajúcimi rekonštrukčnými prácami, strážiť rozpočet, operatívne riešiť prípadné problémy, potom vybaviť kolaudáciu a nakoniec zabezpečiť návrat úradu a celej jeho agendy do zrekonštruovanej budovy.

Čo z toho majú podľa starostu (zadarmo) urobiť poslanci? 
Pripomínam, že poslanci vykonávajú svoje poslanecké povinnosti len za symbolické sumy a vo svojom voľnom čase (po večeroch, víkendoch a počas ich dovoleniek). Na rozdiel od starostu a zamestnancov obecného úradu, ktorí za svoju prácu dostávajú (z obecného rozpočtu) plat a pracujú v ich pracovnom čase. 


*****


(zápisnica, strana 4)
Zásobník projektov – s p. Semanovou bude po zapracovaní priorít
č. 1 Obecný úrad, obnovenie historickej budovy a zlepšenie energetickej hospodárnosti
č. 2 Verejné priestranstvá – úprava (Železničná, Pri Barine, Stupavská)
č. 3 Zvýšenie energetickej efektívnosti budovy centra voľného času
č. 4 Systém vodozádržných opatrení pri CVČ, vrátane vytvorenia zelenej zóny (výsadba zelene, výmena nepriepustných povrchov, zachytávanie vody atď.) aktualizovaný zásobník projektov Vám bude následne mailom zaslaný.
Projekty – tie, ktoré máme vyhotovené sú zatiaľ vo fáze papierovej formy
Poslanec Klik – o týchto prioritách počujem prvý raz, za posledný mesiac nie je žiadny posun, nabraté nové veci do zásobníka projektov a zo starými nič nerobíme, navrhujem si to prerozdeliť a začať pracovať .

*

Čo sa povedalo v skutočnosti (v zázname od 0:49:00 do 0:54:20): 

Potom máme ďalší, som vás chcel informovať o tom... zásobníku... mne prišli podklady... od pani Semanovej, s ktorou sme mali sedenie vo Veľkých Levároch a aktualizovali sme zásobník... program.... body teda hlavne, ktoré hlavne sú a... to tie, čo sme schvaľovali tie priority, tie priority sú tam zapracované... samozrejme, najvyššia priorita je obecný úrad, ktorý je schválený aj tou Radou partnerstva a čakáme teraz na schválenie verejného... nového verejného obstarávania vo výške 800 000, ktoré by mali byť.... len tri ponuky a vybrať na základe toho... vybrať z týchto ponúk realizátora... obecného úradu, aby sa to robilo, ostatné projekty, ktoré máme, sú vo fáze... iba na papieri... nie sú ani projekty, nie sú ani stavebné, ani žiadne iné povolenia, priority sme si určili... číslo jeden bol... ten úrad, ktorý máme, ten je pripravený, číslo dva je verejné priestranstvá a úprava Železničná a Stupavská ulica a Pri barine, potom je tam... železničná stanica a Pri barine... tak, potom je tam zvýšenie energetickej efektívnosti budovy centra, to je, voľného času, to je trojka a štvorka je systémy vodozádržných opatrení pred kulturákom. To znamená terasa a tá parkovacia plocha. Ďalšie aktivity, ktoré sme tam ešte zahrnuli, spolu s pani Semanovou, tento program vás upozorňujem, že dostanete všetci, je... zvýšenie energetickej efektívnosti budovy materskej škôlky, potom je tam... múzeum... nákup... invent... invent... vybavenia, potom je tam zvýšenie kapacity kompy, celodenná prevádzka 24 hodín... pol milióna je tam navrhované... vybudovanie a rekonštrukcia chodníkov, pol milióna, vysokorýchlostný internet v obci, dvesto tisíc, to mi navrhol tú cenu pán Adamko... potom máme tam likvidáciu enviro záťaží, to je smetisko, to je päťsto tisíc... odkanalizovanie obce desať miliónov... a potom sú tam vizualizácia obce, ktoré teda do budúcnosti... ktoré tieto projekty, ktoré ešte tam neboli... zvýšenie energetickej efektívnosti budovy ZŠ pol milióna, potom je tam rekonštrukcia domu smútku a oplotenie cintorína dvesto tisíc a posledná je tam navrhovaná je vodo... vodovod Malá ulička, Pri trati pol milióna... Teda toto sú všetko projekty, ktoré by sme mali realizovať... teda dať vypracovať od roku 25 do 26 a niektoré 27. Toto, čo som vám prečítal, dostanete aj na maily... tento týždeň... takto som to pripravil s pani Semanovou. 
(ticho)
Čiže toto je... (obráti list)
Ďalší bod, ktorý som vám chcel povedať... 

Viktor Klik: Môžem teda navrhnúť, že... 

Starosta: Áno. 

Viktor Klik: Keďže práve som sa dozvedel, že v zásobníku projektov s pani Semanovou sú pripravované projekty, o ktorých prvý krát počujem... a ako.... nie že priority... ako projekty... a...

Starosta: Priority sú tam... Na tom sme sa dohodli.

Viktor Klik: ...môžem dohovoriť? A tie priority, na ktorých sme sa dohodli, tak akože sa to absolútne nepohlo za posledný mesiac, neoslovil sa žiaden dodávateľ, žiaden architekt, žiadna štúdia sa vôbec nedala vypracovať, teda aby to bolo vypracované na najbližšie zasadnutia a aby sme informáciu dostávali rovnako písomne k týmto projektom? Teda ak je potrebné... ak to budeš rešpektovať, budem rád, ak je potrebné... navrhnem uznesenie. 

Starosta: Ja si nemyslím, že to nerešpektujem, alebo nerešpektujeme... je to otázka v prvom rade priority sme si určili a ja som ešte čakal, čo tu je (ukazuje na papiere, z ktorých predtým čítal) a vyjadrite sa možno k tomu, lebo jednak sú priority, čo sme si síce schválili, ale sú tam aj ďalšie veci, ktoré sú tiež zaujímavé, možno keď vám to pošlem, by ste mali porozmýšľať nad tým...

Viktor Klik: Ja ich nerozporujem, mne ide skôr o to, že nabrali sme si skôr ďalšie veci do zásobníka, pričom tie priority sa vôbec nehýbu. No a keď to dám... došiel program v utorok, v utorok som emailom poslal návrh na doplnenie do programu, aby tieto projekty sme si sledovali, aby sme si prípadne rozdelili úlohy. Na ten email som nedostal žiadnu odpoveď. Keď to navrhla pani Trstenská, tak bolo povedané, že na zastupiteľstve v júni. 

Starosta: Dobre. Teda, navrhnite teda postup, môžem to aj ja navrhnúť, jak to čo chcete, keď chcete len číslo dva, len priestranstvo Barina, tak ja budem hľadať, ale... ja si stále predstavujem to, aby ste navrhovali VY tých projektantov, aby ste VY hľadali riešenia a tak ďalej. Priority máte určené, to ja vám nebudem hovoriť, čo máte robiť. 
 
*
Takže - starosta mierotvorca si PREDSTAVUJE, že poslanci urobia jeho prácu, a on si už potom iba skontroluje, či mu v poriadku nabehol jeho plat. 
Nemám slov. 

A prečo v zápisnici nie je ani pol slova o tých ďalších projektoch, pridaných do zásobníka BSK a o ktorých poslanci prvý raz počuli na tomto zasadnutí? 

*****

(strana 5)


Poslankyňa Trstenská prečítala podnet od p. Miškerníkovej, príloha zápisnice. 
(...)
P. Miškerníková by rada vedela info ohľadom cyklotrasy, starosta ozrejmil situáciu, že jednu cyklotrasu máme, nie je potrebné zatiaľ riešiť druhú, údržba spadá pod BSK
(...)
Záver 
Starosta o 18,25h touto diskusiou a poďakovaním všetkým poslancom a obyvateľom za účasť v mieri a pokoji, ukončil zasadnutie OZ.

*

Čo sa povedalo v skutočnosti (v zázname od 1:11:50 do 1:14:50):

Zuzana Trstenská: Ja mám do diskusie príspevok od občianky, ja vám to prečítam.


Príspevok do diskusie občianky Anny Miškerníkovej na zasadnutí obecného zastupiteľstva 21.5.2024

Samosprávne orgány v normálne spravovaných obciach vítajú a oceňujú záujem, návrhy a pripomienky svojich obyvateľov. Občania sú rôznymi komunikačnými kanálmi priebežne informovaní o obecnom dianí a samosprávy obyvateľov zapájajú do rozhodovacích procesov i samotnej správy obcí.
V Záhorskej Vsi je však aktívny a hlavne zvedavý občan zo strany obce vnímaný ako nežiadúci element.

Trvalo v našej obci žijem od mája 2001. K obecným veciam som sa začala verejne vyjadrovať v októbri 2022, keď som sa zapojila do predvolebných diskusií pred ostatnými komunálnymi voľbami.

Moje verejné dopyty, pripomienky a návrhy k práci starostu obce, obecného úradu a tiež poslancov, som predostrela vo vzájomnej mailovej komunikácii, na zasadnutiach obecného zastupiteľstva, na internete a tiež v letákoch, ktoré dostali občania do svojich poštových schránok. Vo všetkých prípadoch som komunikovala vecne, fakticky, konštruktívne a bez akýchkoľvek invektív.

Starosta obce a následne aj niektorí poslanci však so mnou komunikovali buď nerešpektujúco, alebo moje podnety úplne ignorovali. Neskôr pribudli osobné útoky, urážky, zavádzajúce zápisy v zápisniciach z obecného zastupiteľstva, ďalej pokusy jedného z poslancov obmedziť môj pohyb na verejnom priestranstve, až po verejnú šikanu, ktorej som v súčasnosti vystavovaná zo strany poslanca Petra Poláka.

Situáciu s poslancom Polákom som sa pritom priebežne snažila riešiť. Mailom som ho upozornila na nevhodnosť jeho verejnej komunikácie voči mne aj iným občanom už pred rokom. Poslanec Polák však svoj postoj zmenil len k horšiemu, preto som mu v septembri minulého roka navrhla osobné stretnutie, čo však hrubým spôsobom odmietol. V decembri minulého roka som teda starostu obce požiadala o zorganizovanie stretnutia s poslancom Polákom na obecnom úrade. Napriek mojim dvom urgenciám sa toto stretnutie do dnešného dňa nekonalo. O stretnutie so starostom samotným som žiadala v apríli tohto roka, doteraz som však na tento mail nedostala ani len odpoveď.

Žiaľ, starosta obce Boris Šimkovič bežne označuje za obecných verejných nepriateľov prakticky všetkých pripomienkujúcich alebo kritizujúcich občanov. Ak sa chce niekto o tom presvedčiť, stačí mu prečítať si starostove úvodníky v Záhorskom hlásniku, zápisnice zo zasadnutí obecného zastupiteľstva a pozrieť si záznamy z nich na youtube. Táto situácia trvá roky a naprieč volebnými obdobiami.

Starosta, ani poslanci však nie sú vlastníkmi obce, a nie sú ani neobmedzenými vládcami nad obyvateľmi. Sú zástupcami občanov a majú obec v súlade so zákonmi tohto štátu čo najlepšie spravovať.

Vyzývam preto starostu obce i poslancov obecného zastupiteľstva, aby venovali svoj čas a energiu práci pre obec a pre občanov - a nie bojom proti nim. Spolupráca s občanmi, ktorí prinášajú nové pohľady a podnety, môže byť prospešná pre všetkých. Nikto z nás nemá patent na rozum a každý je dobrý v niečom inom.

Nemusíme mať na všetko rovnaký názor a nemusíme s druhými súhlasiť. Môžeme však spolu diskutovať slušne a na úrovni dospelých ľudí. Všetkým nám predsa ide o to, aby bola Záhorská Ves obcou, kde sa všetkým obyvateľom dobre žije.

Ďakujem za pozornosť.

(1:14:30)

Starosta:  Ja plne súhlasím s pani Miškerníkovou... a ja to isté tvrdím, takže... ja sa... to je vždycky jak... jak si kto ustelie, tak aj spí. Takže ja ďakujem za ten príspevok pani Trstenskej, ale ako ja... som v pohode... 

*

Zápisnica z májového zasadania OZ bola zverejnená 5.6., bez pripnutej prílohy. Po urgencii niektorých poslancov bol na webe obce môj príspevok do diskusie zverejnený 7.6.
https://www.zahorskaves.sk/documents/dokumenty29/3728_priloha-k-zapisnici-oz-21.05.2024.pdf

Ďalšie dva dodatky k zápisniciam z 8.2.2024 a 23.4.2024, zverejnenie ktorých žiadala pani Trstenská (1:15:50), na webe obce nie sú doteraz. (Pridala som ich nižšie). 

*
(1:21:00)   (no hej, tiež sa niekedy neviem vykoktať...)

Anna Miškerníková: Chcela som sa spýtať na tú trať.... na tú cyklotrať, ktorá má ísť na trať... ako to vyzerá?

Starosta: Na akú trať?
(Peter Polák a Richard Pavlík starostovi vysvetľujú, že sa pýtam na projekt betónovej cyklotrasy, ktorá má byť zriadená na železničnej trati Zohor-Záhorská Ves.)

Starosta: Neviem... ja neviem, ja som tam nebol momentálne... kolegovia boli a.... majú sa ešte nejaké osoby vyjadrovať... Ja čo som debatoval s ľuďmi, tak Záhorská Ves... nejakým spôsobom neni nejaký extra záujem, aby sme to riešili... my cyklotrasu máme... ale ja som sa zúčastnil na jednom tom sedení, kde... kde... to bolo celkom zaujímavé sedenie... keď chcete a ak teda sa dohodnime, chceme cyklotrasu, aby to tak bolo, alebo... ja som im povedal, že chceme byť zúčastnení toho projektu, ale... neviem. 

Anna Miškerníková: Cyklotrasu predsa máme. 

Pani Búdová: A neudržiavanú. 

Erik Danihel: Ja nejsom za to. 

Starosta: Cyklotrasu by mala udržiavať BSK, ja už som im to povedal, je to jejich majetok, je to jejich, nech sa starajú. Nerobia... 

Anna Miškerníková: Dobre, a my teraz máme jednu neudržiavanú cyklotrasu a potom budeme mať dve neudržiavané cyklotrasy, paralelne vedľa seba? 

Zuzana Trstenská: Hm, tak by to dopadlo asi...

Peter Polák: No šak to sa nejde robiť tá cyklotrasa na tých koľajniciach. 

Starosta: Neviem, to zatiaľ...

Anna Miškerníková: Ja som si vyžiadala 211-tkou vyjadrenie z Ministerstva dopravy a prišla mi odpoveď, že už boli dve sedenia. 

Starosta: Ja myslím, že už je toto... tá diskusia v závere, dobre sme sa dneska aspoň bavili, bolo to tu v mieri, verím, že to tak bude ďalej, by som chcel toto ukončiť, lebo zase to zle dopadne a... jednoducho... sa naučme komunikovať, pretože... pretože to sú absolútne neférové veci, ktoré nedávajú logiku... a... poslanci by mali rozhodovať o tom, čo sa bude robiť, čo je stavenisko, čo je verejné priestranstvo a teda ja si myslím, že asi v tom smere by sme mali pokračovať. Ja vám ďakujem dneska za účasť a prajem vám ešte príjemný zvyšok dnešného dňa. Chcete to oficiálne odsúhlasiť, že končíme, páni? Dobre, ďakujem ešte raz, dovi. 

*
Takže odpoveď , z ktorej by som sa dozvedela niečo relevantné, som od starostu zase nedostala. Spýtam sa nabudúce. 

Ale teda tá "skratka" v zápisnici vyznela trochu inak, ako to čo sa udialo - všimli ste si? 

***

Ešte tie dva nezverejnené dodatky. 

Dodatok k zápisnici z obecného zastupiteľstva z 8.2.2024

Dodatok k zápisu z diskusie na strane 8, kde sa uvádza:
"- poslanec p. Polák Peter robil prieskum – hľadal záujemcu ohľadom využitia ihriska (rodič + dieťa), ale bol osočený p. Miškerníkovou, viac sa nezapájal,"

Pani Miškerníková poslanca Petra Poláka nikde neosočila. Predpokladá, že poslanec Polák hovoril o mailovej komunikácii s názvom Prenájom futbalového štadióna z 25.9.2023, keďže pani Miškerníková žiadnu inú konverzáciu na túto tému s pánom poslancom Polákom neviedla. Adresátom tohto mailu boli starosta obce, obecný úrad, hlavný kontrolór a všetci vtedajší poslanci (s výnimkou pána poslanca Erika Danihela, na ktorého občania stále nemajú mailovú adresu).
Pani Miškerníková komukoľvek na požiadanie túto mailovú komunikáciu poskytne v plnom znení.


***

Dodatok k zápisnici z obecného zastupiteľstva 23.4.2024

Dodatok k zápisu z diskusie na strane 6, kde sa uvádza:
"p. Miškerníková – prečo nie je na stránke obce zverejnený rozpočet na r. 2024? a ďalej upozornila, že ak obec nebude postupovať v zmysle zákona tak bude obec aj naďalej udávať. Upozornila, že obec si nemôže robiť zo zákonov holubník, ak chceli vyrezávať orgovány mali si vybaviť povolenie to je celé."

Pani Miškerníková obec neudala, podala jedno trestné oznámenie o skutočnostiach, nasvedčujúcich tomu, že mohlo dôjsť k trestnému činu porušovania ochrany stromov a krov podľa paragrafu 306 zákona č. 300/2005 Z. z. Občan, ktorý oznámi skutočnosti, nasvedčujúce tomu, že mohlo dôjsť k porušovaniu zákonov štátu, sa označuje slovom oznamovateľ. Nie udavač.

Pani Miškerníková povedala, že vždy, keď obec poruší zákon, trestné oznámenie podá znova. Ďalej uviedla, že obec musí dodržiavať zákony. Oslovila obecné zastupiteľstvo: "Ako chcete, aby ľudia dodržiavali zákony, keď sama obec si robí z toho holubník. Na vyrúbanie orgovánov ste nemali povolenie, nemáte ho doteraz. Pán Polák, keď ste chceli rúbať orgován, mali ste si vybaviť povolenie. To je celé."


Právomoci obecného zastupiteľstva a starostu v zákone o obecnom zriadení


https://www.zakonypreludi.sk/zz/1990-369

§ 11, odsek 4 

Obecné zastupiteľstvo rozhoduje o základných otázkach života obce, najmä je mu vyhradené 

a) určovať zásady hospodárenia a nakladania s majetkom obce a s majetkom štátu, ktorý užíva, schvaľovať najdôležitejšie úkony týkajúce sa tohto majetku a kontrolovať hospodárenie s ním, 

b) schvaľovať rozpočet obce a jeho zmeny, kontrolovať jeho čerpanie a schvaľovať záverečný účet obce, vyhlásiť dobrovoľnú zbierku a ustanoviť jej podmienky, schvaľovať emisiu komunálnych dlhopisov, schvaľovať zmluvu uzavretú podľa § 20 ods. 1, rozhodovať o prijatí úveru alebo pôžičky, o prevzatí záruky za poskytnutie návratnej finančnej výpomoci zo štátneho rozpočtu; v rozsahu určenom zastupiteľstvom môže zmeny rozpočtu vykonávať starosta, 

c) schvaľovať územný plán obce a územný plán zóny vrátane ich zmien a doplnkov, a to spolu s nariadením, ktorým sa vyhlasuje ich záväzná časť a schvaľovať koncepciu rozvoja jednotlivých oblastí života obce, 

d) rozhodovať o zavedení a zrušení miestnej dane a ukladať miestny poplatok,

e) určovať náležitosti miestnej dane alebo miestneho poplatku, 

f) vyhlasovať miestne referendum o najdôležitejších otázkach života a rozvoja obce a zvolávať zhromaždenie obyvateľov obce, 

g) uznášať sa na nariadeniach, 

h) schvaľovať dohody o medzinárodnej spolupráci a členstvo obce v medzinárodnom združení podľa § 21 ods. 1, 

i) určiť plat starostu podľa osobitného zákona a určiť najneskôr 90 dní pred voľbami na celé funkčné obdobie rozsah výkonu funkcie starostu; zmeniť počas funkčného obdobia na návrh starostu rozsah výkonu jeho funkcie, 

j) voliť a odvolávať hlavného kontrolóra obce (ďalej len "hlavný kontrolór"), určiť rozsah výkonu funkcie hlavného kontrolóra a jeho plat, schvaľovať odmenu hlavnému kontrolórovi, 

k) schvaľovať štatút obce, rokovací poriadok obecného zastupiteľstva a zásady odmeňovania poslancov, 

l) zriaďovať, zrušovať a kontrolovať rozpočtové a príspevkové organizácie obce a na návrh starostu vymenúvať a odvolávať ich vedúcich (riaditeľov), zakladať a zrušovať obchodné spoločnosti a iné právnické osoby a schvaľovať zástupcov obce do ich štatutárnych a kontrolných orgánov, ako aj schvaľovať majetkovú účasť obce v právnickej osobe, 

m) schvaľovať združovanie obecných prostriedkov a činností a účasť v združeniach, ako aj zriadenie spoločného regionálneho alebo záujmového fondu, 

n) zriaďovať a zrušovať orgány potrebné na samosprávu obce a určovať náplň ich práce, 

o) udeľovať čestné občianstvo obce, obecné vyznamenania a ceny, 

p) ustanoviť erb obce, vlajku obce, pečať obce, prípadne znelku obce, 

q) vydávať súhlas s pričlenením obce podľa § 2aa ods. 1, 

r) upravovať podrobnosti o zložení, právomociach a úlohách orgánov obecného zastupiteľstva podľa § 10 ods. 2 prvej vety, ako aj o odmeňovaní ich členov, 

s) schvaľovať podnety na obstaranie územnoplánovacej dokumentácie a podnety na jej aktualizáciu, ak ide o pozemok vo vlastníctve obce.




§ 13, odsek 4

Starosta 

a) zvoláva a vedie zasadnutia obecného zastupiteľstva a obecnej rady, ak tento zákon neustanovuje inak, a podpisuje ich uznesenia, 

b) vykonáva obecnú správu, 

c) zastupuje obec vo vzťahu k štátnym orgánom, k právnickým a fyzickým osobám, 

d) vydáva pracovný poriadok, organizačný poriadok obecného úradu a poriadok odmeňovania zamestnancov obce;12b) informuje obecné zastupiteľstvo o vydaní a zmenách organizačného poriadku obecného úradu, 

e) rozhoduje vo všetkých veciach správy obce, ktoré nie sú zákonom alebo štatútom obce vyhradené obecnému zastupiteľstvu.